Journal

Daily journal 1
17 June 2012

สิ่งที่ได้จากการเรียนวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารทางหลักสูตรและการสอน

1.  การทำเว็บบล็อกส่วนบุคคล (ฺBlogger.com)  และ
2.  เรียนรู้การใช้งานผ่านเครือข่ายพิรุณ (https://course.ku.ac.th/) และเครือข่าย  Nontri
3.  การแลกเปลี่ยนความรู้ ความคิดเห็นเกี่ยวกับเทคโนโลยีสารสนเทศในงานที่ทำในการเรียนการสอน


ความคิดเห็น และความรู้สึก
ประทับใจวิธีการถ่ายทอดความรู้ของอาจารย์  เนื้อหาที่สอนเข้าใจง่าย  ทุกๆ คนมีส่วนร่วมในการเรียน  
บรรยากาศในการเรียนสนุกสนานมากค่ะ  เพราะอาจารย์ให้ความเป็นกันเองกับนิสิต  แต่ขอความกรุณา
อาจารย์ลดความเร็วในการบรรยายอีกนิดนะคะ  บางครั้งตามไม่ทันที่อาจารย์สอนค่ะ
บทส่งท้าย       
หลังจากเรียนเสร็จ  รีบกลับหอเพื่อ  Download  You  Tube เกี่ยวกับการทำ  Blog  เพื่อศึกษา
เพิ่มเติมและทบทวนความจำในชั้นเรียน ยิ่งศึกษาเพิ่มเติมยิ่งสนุกที่ได้ทำ Blog
เป็นของตนเองค่ะ ไม่ยากอย่างที่คิด และไม่ยากเกินความตั้งใจค่ะ

The knowledge has that from subject education Information and Communication Technology in Curriculum and Instruction
1. Doing website blocks personal.
2. Learn the usability the network is Pirun and the network Nontri.
3. The exchange of knowledge.
Opinions and feelings
Impressive knowledge of the teacher. The course content easy to understand.
Everyone participate and fun in the study. The teacher is friendly with the students.
Please, teacher is slow down the lecture.
Postscript
After finishing class. I download You Tube with a Blog to learn more and review 
it in class.  I have more fun doing your own Blog is not hard to imagine and is not
intended to be.
Daily journal 2
24 June 2012

สิ่งที่ได้จากการเรียนในครั้งที่ 2
1.   ในการทำเวบต่างๆ ควรมีการออกแบบและวางแผนว่าจะใส่อะไรบ้างให้เสร็จตั้งแต่แรกเพราะการเพิ่มหน้าเวบเข้าไปทีหลังจะมีความยุ่งยาก

2.   เรียนรู้วิธีการเขียนโปรแกรมด้วยคำสั่ง  html  เพื่อกำหนดพื้นที่เป็นส่วนต่าง ๆ
    <html>
   <head><title>Namtip Personal Web on Pirun at KU</title>
   </head>
   <frameset rows=85%,15%   border=0>
   <frame src=home.html   scrolling=no>
   <frame src=menu.html   scrolling=no>
   </html>

3.   เรียนรู้วิธีการสร้าง Webpage ด้วยโปรแกรม Microsoft office PowerPoint
4.   เรียนรู้วิธีการสร้าง Webpage ด้วยโปรแกรม Macromedia Dreamweaver สามารถเข้าไปอ่านเพิ่มเติมได้ที่่ Link นี้ค่ะ  
http://www.slideshare.net/doraemonbookie/macromediadreamweaver8


The learning from the second.
1.  In a different Web. Should be designed and planned to put what is done in the first place. 
This web page is added later. It is complicated.
2.  Learn how to write programs using the html for the area into sections.
3.  Learn how to create a Webpage with Microsoft office PowerPoint.
4.  Learn how to create a Webpage with Macromedia Dreamweaver.


Daily journal 3
1 July 2012

สิ่งที่ได้จากการเรียนในครั้งที่ 3
ช่วงเช้าอาจารย์ให้แต่ละคนช่วยกันสรุปปัญหาในการทำงานกลุ่ม ปัญหาที่พบคือ

1.    ไม่เข้าใจหัวข้อที่ได้รับมอบหมายอย่างชัดเจน
2.    เนื้อหาที่นำเสนอต้องจัดลำดับความเก่าและใหม่ของเนื้อหาให้เหมาะสม
3.    ในการนัดวันประชุมกลุ่มผ่านเครือข่าย facebook ไม่ควรนัดประชุมพร้อมกันทั้งสามกลุ่ม
หลังจากนั้นอาจารย์และนิสิตทุกคนช่วยแก้หัวข้อโครงการทั้งภาษาไทย ภาษาอังกฤษ  และวัตถุประสงค์ของโครงการ และเวลาส่งโครงการให้ตั้งชื่อ File ที่จะส่งว่า  project_namtip  ตอนบ่ายอาจารย์สอนการทำเวบด้วยโปรแกรม PhotoImpact 


All of the students in the third.
Each morning I give you a summary of the work group. Problem is.
1.  Do not understand the topics that are explicitly assigned.
2.  Content to be sort of old and new content to the right.
3.  In the appointment of the network, facebook should not be meeting with the three groups.
The teachers and students to solve all the both language and purpose of the project. And the event will be sent to. project_namtip. My afternoon teacher do with PhotoImpact.



Daily journal 4
8 June 2012

สิ่งที่ได้จากการเรียนในครั้งที่ 4
วันนี้อาจารย์สอนการแทรกภาพที่เป็น Flash ช่วงนี้มีปัญหามากที่สุด เพราะเครื่องคอมพิวเตอร์ไม่มีโปรแกรม Flash และพอ download flash มาใช้ก็มีปัญหา กว่าจะใช้งานได้ต้องลง และลบโปรแกรมใหม่ตั้งหลายรอบ ส่วนการแทรกเพลงในเว็บชอบมาก เพราะได้เว็บฟรีที่สามารถโหลดเพลงนามสกุล Mid มาฟังแบบไม่ต้องเสียเงิน ก่อนไปรับประทานข้าวเที่ยง พวกเรารวมทั้งอาจารย์ถ่ายรูปหมู่เพื่อเตรียมลงรูปใน Classmate ตอนบ่ายอาจารย์ช่วยทบทวน การ Resize รูปให้มีขนาดเล็กลง สอนการทำ Links จากภาพกลุ่มไปยังสมาชิกทุกคนที่อยู่ในภาพ และแนะนำการออกแบบ Blog เพื่อเป็น E-Portfolio ช่วงสุดท้ายเป็นช่วงที่สนุกสุดๆ เพราะอาจารย์สอนให้ Add a Gadget โดยใช้ HTML/Java Script ทำให้รู้สึกว่าการเขียนภาษา HTML ไม่ยากเหมือนตอนเรียนปริญญาตรี ที่เรียนเท่าไหร่ก็เขียนไม่ได้สักที สุดท้ายการเรียนในครั้งนี้ทำให้ตัวเองรู้ว่ายังไม่แม่นในทฤษฎีหลักสูตรและการสอน ในการประเมินผลการเรียนรู้ ต้องอ่านและทำความเข้าเพิ่มอีกเยอะค่ะ

All of the students in the fourth.


Last night a party of his PhD. I was very impressed  because everyone has a friendly smile  and caring.  In the morning I must wake up. Today teacher to insert images into Flash. The most problematic because computer does not have Flash. I download flash and there is a problem. I installed  the program  many times more than to complete. Insert the music on the web. I like very much because it's free. we and teacher prepare take a photo. Afternoon, teacher will review the images Resize to a smaller teach to make Links to the members of picture group. Recommended Design Blog for the E-Portfolio. The final is fun. Because teacher teach  Add a Gadget by using HTML / Java Script. I feel that writing HTML is not difficult. Finally, the study in was not made ​​themselves known to the accuracy of the theory, curriculum and instruction in the evaluation of learning. I have read and understand more.


Daily journal 5
22 June 2012

สิ่งที่ได้จากการเรียนในครั้งที่ 5

วันนี้อาจารย์ฝากหัวข้อให้พวกเราช่วยกันสรุปวิธีการทำงานกลุ่มมีอะไรบ้าง ในส่วนตัวจากประสบการณ์ที่ทำงานมา 2 ครั้ง เห็นความแตกต่างอย่างชัดเจน การจะทำให้งานกลุ่มออกมาดีจะต้อง

1.    สมาชิกในกลุ่มต้องปรึกษาและทำความเข้าใจในหัวข้อที่จะศึกษาให้ชัดเจนก่อนการอภิปรายกลุ่ม
2.    ในการทำงานกลุ่มสมาชิกทั้งหมดควรรู้เนื้อหาทั้งหมดของแต่ละเรื่องที่จะทำก่อน แล้วค่อยแบ่งงาน 
       ศึกษาค้นคว้าในหัวข้อที่ได้รับมอบหมายเพิ่มเติม
3.    ควรนัดเวลาในการอภิปรายกลุ่มที่เร็ว เพราะคำแนะนำจากอาจารย์ และข้อสรุปในประเด็นที่แต่ละคน
       ต้องรับผิดชอบที่รวดเร็วจะทำให้มีเวลาหาข้อมูลให้ละเอียดมากขึ้น
4.    ศึกษางานกลุ่มอื่นทุกครั้ง เพื่อให้ได้ความรู้ที่หลากหลาย และนำวิธีการอภิปรายกลุ่มจากกลุ่มอื่นมา
       พัฒนาปรับปรุงงานของตน
5.    ควรอ่านคำชี้แจงต่าง ๆ ที่อาจารย์เขียนใน MAXLEARN ให้ละเอียดจะได้ไม่เกิดความผิดพลาด
       ในการทำงานและการส่งงาน
6.    ควรส่งงานก่อนวันนัดหมาย เพราะบางครั้งอินเตอร์เน็ตไม่สามารถเชื่อมต่อได้ในเวลาที่กำหนด

พวกเราได้เรียนการทำรูปเพิ่มเติม ชอบมากค่ะ และหลังจากการตกแต่งผลงานจนเป็นที่พอใจพวกเราก็
อัพโหลดผลงานไปไว้ที่เว็บพิรุณ  ตอนบ่ายอาจารย์แนะนำตัวอย่าง Web 2.0 ให้ลองใช้มีหลายตัว
ที่น่าสนใจมาก  เช่น  Udutu,  Edublogs,  Voki  เป็นต้น

All of the students in the fifth.

Today teacher will summarize for us how to work with my group. In terms of experience working for two times to see the difference clearly. The group will work out to well.
1.  Group members to consult and understand the topics to be studied carefully before the group discussions.
2.  Working group members should know the entire contents of each matter to be made​​.Then research on the topic assigned.
3.  The appointment of a discussion group the fastest. The guidance from the teacher and conclusions on the issues that people have a responsibility to make time for more detailed information.
4.  Study groups at all times. To obtain the knowledge and diversified group of other groups to discuss how to improve their work.
5.  Always read the statement that teacher wrote in detail MAXLEARN. We can not fail to work and send.
6.  Should be submitted before appointment. Because sometimes can not connect to the Internet at a given time.

We have to made pictures more. I like very much. After finishing work until it is satisfied that the owner's contribution to the pirun.ku.ac.th  Afternoon teacher suggest the Web 2.0, try to have a very interesting example Udutu, Edublogs, Voki etc.